مجله خبری AM

همه چیز در رابطه با تکنولوژی

مجله خبری AM

همه چیز در رابطه با تکنولوژی

۹ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهترین سایت خرید و فروش تتر در سال 1401

تتر چیست؟

تتر چیست
تتر چیست

تو این مقاله می خوام بهترین سایت خرید و فروش تتر رو بهتون معرفی کنم ولی قبلش یه توضیحی راجب تتر و استیبل کوین ها بدم برای دوستانی که مبتدی هستن. حتی اگر شما علاقه ای به دنیای ارز های دیجیتال نداشته باشید، قطعا اسم تتر رو شنیدید و براتون سوال پیش اومده که اصلا این تتر چی هست و از کجا اومده که انقدر سر و صدا کرده. تتر(Tether)، یک ارز دیجیتال با واحد اختصاری USDT هستش و یکی از معروف ترین ارز های دیجیتال بعد از بیت کوین است. این ارز وابسته به دلارهستش و توسط خود شرکت تتر صادر می شود. در واقع این ارز بهتون اجازه میده که معادل فیاتی پولتون رو بدون رعایت قوانین فیاتی تو صرافی ها جابجا کنید. جالبه بدونید که یک USDT قراره دقیقا یک دلار باشه. پشتوانه ی این ارز دیجیتال هم خود دلار هستش پس قطعا با تغییرات قیمت دلار، قیمت تتر هم تغییر میکنه. خرید تتر بین تمام ارز های دیجیتال، خیلی امن تره، چون حتی اگ بیت کوین به شدت ریزش کنه هم تتر همون طور باقی میمونه چون به دلار بستگی داره. ارز دیجیتال تتر، یک استیبل کوین هست که دارای مزیت های زیادی هستش مثل، کوتاه بودن زمان انجام تراکنشش به این دلیل که زمان انجام بقیه تراکنش ها تو صرافی های خارجی خیلی زمان بر هستش و به طور میانگین هم دو تا چهار روز کاری زمان میبره، ولی تتر اینطور نیست و خیلی سریع تراکنش اون انجام میشه به همین دلیل هم خیلی مورد استقبال قرار گرفته. مزیت دیگه هم که داره اینکه تتر برای انتقال پول بین کیف پول ها از شما هیچ کارمزدی کم نمیکنه.

نقش استیبل کوین ها در بازار چیست؟

ارز های دیجیتال به طور کلی ثبات خاصی ندارن، به همین دلیل هم کار با استیبل کوین ها قطعا راحت تر هست. در واقع استیبل کوین ها، رمز ارزهایی هستن که به دلیل حفظ ارزش پایدار، توانایی متصل شدن به دارایی های دنیای واقعی رو دارن. استیبل کوین ها انواع مختفی هم دارن که دسته بندیشون بر اساس نوع پشتوانه ای که دارن هستش که به شکل زیر هستن.

  • استیبل کوین با پشتوانه ارز فیزیکی: این نوع استیبل کوین از رایج ترین ها هستش که باعث جلب اعتماد بیشتر مردم میشه. منظور از ارز فیزیکی، پول ملی کشوری هستش که اون ارز دیجیتال رو صادر کرده. ساده ترین استیبل کوینی که وجود داره، استیبل کوین با پشتوانه ارز فیزیکی 1:1 هست، که به این معنی هست که یک دلار استیبل کوین، یک دلار ارز فیزیکی هستش.
  • استیبل کوین با پشتوانه کالا: این نوع استیبل کوین ها با کالا های قابل تبدیل به پول پشتیبانی می شوند و برای انجام معامله توی همون بازار هم قابل تعویض هستن. معمولا برای این معامله ها از طلا استفاده میشه. این مورد از استیبل کوین ها هم مناسب هستن به این دلیل که پشتوانشون پایدار هست و قابلیت نقدشوندگی هم دارن.
  • استیبل کوین با پشتوانه کریپتوکارنسی: این نوع از استیبل کوین ها رو بقیه ارزها پشتیبانی میکنند. البته این نوع از استیبل کوین ها به جای اینکه فقط با یک ارز پشتیبانی بشن، با چند ارز پشتیبانی میشن. اما به طور کلی این نوع پشتیبانی، معنای زیادی نداره چون که خیلی نوسان دارن.
  • استیبل کوین بدون پشتوانه: این استیبل کوین ها کلا از هیچ دارایی به عنوان پشتوانه استفاده نمیکنن و میشه گفت که عملکردشون مثل سیستم بانک مرکزی هستش یعنی از مکانیسم توافق برای افزایش یا کاهش عرضه توکن ها استفاده می کنه که مثل فرایند چاپ اسکناس بانک مرکزی هستش. این استیبل کوین برای ایجادش نیاز به هیچ وثیقه ای نداره ولی پیچیدگی هایی هم داره.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران

بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران
بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران

درحال حاضر صرافی های زیادی تو ایران فعالیت میکنن و قطعا اگر قصد خرید داشته باشین انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال که هم راحت باشه باهاش کار کرد هم اعتماد کرد، قطعا کار سختی هستش. من علاقه ی زیادی به حوزه ارز های دیجیتال دارم به همین دلیل هم با صرافی های زیادی کار کردم. در ادامه میخوام بهتون بهترین صرافی ها رو معرفی کنم که تو کمترین زمان و با کمترین اختلاف قیمت تونستم ارز دیجیتال مد نظرم رو بخرم و بفروشم. صرافی های زیر قطعا از بهترین های این حوزه هستن.

  • صرافی بیت پین: این صرافی از شرکت های مطرح حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستش که امنیت بالایی هم داره و رابط کاربری آسونی هم داره.
  • صرافی تتر ایران: این صرافی، صرافی هستش که من خیلی وقته باهاش کار کردم و هیچ وقت به مشکلی برنخوردم. این صرافی رو برای خرید تتر بهتون پیشنهاد میدم چون که کارمزد خیلی پایینی هم داره و خیلی سریع و راحت میتونید تتر خرید و فروش بکنید.
  • صرافی نوبیتکس: این صرافی اولین بستر دانش بنیان تبادل رمزارزها هستش و خیلی هم امن هست ولی کارمزدش بالاس.
  • صرافی والکس: این صرافی خیلی معتبر هستش و جالبه که بدونید کار مشترک دانشجوهای دانشگاه تهران و شریف هستش. این صرافی، پشتیبانی قوی داره ولی این پشتیبانی به صورت تلفنی نیست و فقط آنلاین هست.
  • صرافی اوکی اکسچنج: تو این صرافی شما میتونید با هر کارت شتابی پرداخت انجام بدین و معاملات هم با سرعت بالایی انجام میشن و همچنین به صورت آنی برداشت کنید. اما متاسفانه به علت رمزارز های اندکش، محدودیت ترید کردن داره.

بهترین سایت خرید و فروش تتر کدام است؟

تتر ایران
تتر ایران

همونطور که گفتم شما با خرید تتر میتونید سرمایه گذاری امنی رو تجربه کنید. در حال حاضر تو ایران اکثر صرافی ها تتر رو ارائه میدن و شما میتونید به راحتی اون رو بخرید، ولی بهتره پلتفرم و صرافی مناسبی رو انتخاب کنید تا با خیال راحت و تو کمترین زمان خرید و فروشتون رو انجام بدین. با توجه به مزایا و معایبی که برای بهترین صرافی هایی که باهاشون کار کردم گفتم، پیشنهادم به شما برای خرید تتر، صرافی تتر ایران هستش. این صرافی علاوه بر ارائه تتر، بیشتر ارزهای دیجیتال رو ارائه میده و شما به راحتی میتونید خرید و فروش انجام بدین و اینکه به خطر پشتیبانی خیلی خوبش، میتونید 24 ساعته هر سوالی داشتین بپرسین. تو این صرافی خیلی ساده میتونید ثبت نام و احراز هویت کنید و به راحتی فعالیت کنید. حالا چرا برای خرید تتر خوبه؟ چون با بهترین قیمت و کم ترین کارمزد و بالاترین سرعت می تونید خرید و فروش تتر رو توش انجام بدین.

منبع: ویرگول

  • امیر علی یوسفی
  • ۰
  • ۰

در حال حاضر، اکثر ما به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی برای خودمون هستیم. به جرعت میتونم بگم که شروع بیشتر کسب و کار آنلاینی با راه اندازی یک پیج اینستاگرام هست. اما داشتن این پیج به تنهایی باعث فروش ما نمیشه، اول مسیر لازم هست که اعتماد افراد رو جذب کنیم. اصلی ترین و بهترین کار برای جذب این اعتماد، استفاده از درگاه پراخت معتبر هستش. در واقع این کار باعث میشه که مخاطب باور کنه که شما شخصی حقیقی هستین، علاوه بر این موضوع، مزیت دیگه این هست که، بیشتر افراد حوصله ی روش های سنتی مثل کارت به کارت کردن رو ندارن و استفاده از درگاه پرداخت رو به شدت ترجیح میدن. در ادامه این مقاله میخوام درگاه پرداخت اینستاگرام رو بهتون معرفی کنم.

درگاه پرداخت چیست؟

درگاه پرداخت
درگاه پرداخت

درگاه پرداخت یک راه بسیار راحت و آسون برای پرداخت مجازی هست. برای انتقال وجه با استفاده از درگاه پرداخت اینستاگرام، داشتن مشخصات کارت کافی هستش. میشه گفت که همین درگاه های پرداخت اینترنتی، زندگی ما رو دگرگون کردن، چون فقط از خونه و در کسری از ثانیه میتونیم مبالغ زیادی از پول رو جابجا کنیم و هیچ استرس و نگرانی بابت، گم شدن و یا واریز اشتباهی مبلغ نداشته باشیم. در ضمن کلی هم تو زمانمون صرفه جویی میشه، چون دیگه لازم نیست برای خرید کردن و یا بانک رفتن کلی توی راه و صف و ترافیک باشیم.

شرکت PSP چیست؟

شرکت های PSP، شرکت های مجاز در پروسه پرداخت هستن که از شاپرک مجوز انتقال مبلغ از حساب خریدار به فروشنده رو دارن. به طور کالی جزو شرکت های بزرگ تو حوزه پولی و مالی کشور هستن که واسط بین بانک و مشتری محسوب میشن و به طور کلی، خدمات بانکی رو برای همه مردم به صوت ساده ارائه میدن. الان داخل کشورمون دوازده تا شرکت PSP داریم، که تمام این شرکت ها در سال 1383 و به دستور رئیس جمهور تاسیس شدن، که طبق اون بیانیه بانک ها باید با PSP ها همکاری کنن و تمام خدمات پرداختشون از طریق این شرکت ها ارائه بشه.
شرکت هایی که در حاضر فعالیت میکنن به شکل زیر هستن:

  • شرکت به پرداخت ملت
  • شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد
  • شرکت پرداخت الکترونیک سامان
  • شرکت آسان پرداخت پرشین
  • شرکت الکترونیک کارت دماوند
  • شرکت پرداخت نوین آرین
  • شرکت تجارت الکترونیک پارسیان
  • شرکت پرداخت الکترونیکی سداد
  • شرکت سایان کارت
  • شرکت فن آوا کارت
  • شرکت کارت اعتباری ایران کیش
  • شرکت پرداخت الکترونیک سپهر
از اون جایی که گرفتن درگاه پرداخت مستقیم از این PSP هایی که نام بردیم، کار سخت و زمان بری هستش، شرکت های درگاه پرداخت واسط وارد عمل میشن تا ارتباط شما رو با PSP ها راحت تر کنن و فرآیند گرفتن درگاه رو برای شما آسون کنن.

کدام PSP بهترین عملکرد را در سال 1401 داشته است؟

PSP
PSP

همونطور که گفتم شرکت های PSP مختلفی در حال فعالیت هستن، ولی قطعا انتخاب بهترین اون ها میتونه کمک زیادی به کسب و کار ما بکنه، قطعا یکی از بهترین شرکت های PSP، شرکت به پرداخت ملت است که تحت نظر بانک ملت فعالیت می کند و از سال 84 فعالیت خودش رو شروع کرده. این شرکت خدمات فوق العاده و وسیعی رو ارائه میده مثل، موبایل پوز و دستگاه VTM. البته این شرکت اپلیکیشن خیلی خوب سکه رو هم ارائه داده. شرکت های پرداخت الکترونیک پاسارگاد و سامان هم خدمات خوبی رو ارائه میدن و میتونن از انتخاب های شما باشن.

انواع درگاه های پرداخت

ما دو نوع درگاه پرداخت داریم، درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت غیر مستقیم. درگاه پرداخت غیرمستفیم همون PSPها هستن که گفتیم. در واقع اگر این نوع درگاه پرداخت رو داشته باشید، کاربر یا مشتری شما بعد از اتمام خریدش برای پرداخت، مستقیم به این درگاه وصل میشه و هزینه مستقیما از درگاه پرداخت مستقیم PSP به حساب شما واریز میشه. من استفاده از درگاه پرداخت مستقیم رو فقط برای شرکت ها یا برند های بزرگ توصیه میکنم، به این دلیل که داشتن درگاه پرداخت مستقیم نیاز به مدارک زیادی داره و شما باید مجوز های معتبر حقیقی و حقوقی خودتون رو در دفتر اسناد رسمی ثبت کنید و باید نماد اعتماد الکترونیک داشته باشین که نیاز به پرداخت هزینه داره.
درگاه پرداخت غیرمستقیم یا درگاه پرداخت واسط نوع دیگری از درگاه های پرداخت هست که استفاده از اون بسیار ساده و راحت هستش و شما میتونید خیلی راحت درگاه شخصی خودتون رو داشته باشید. در واقع درگاه های پرداخت واسط در 24 ساعت آماده استفاده میشن ولی درگاه های پرداخت مستقیم تا یک ماه زمان لازم دارن. برای داشتن یک درگاه پرداخت واسط فقط کافیه، وارد سایت مربوط به اون بشین و یک حساب کاربری ایجاد کنید، بعد مدارک مورد نیاز رو بارگذاری و یا ارسال کنید و درگاه مخصوص به خودتون رو طراحی کنید.

معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران

بهترین درگاه های پرداخت
بهترین درگاه های پرداخت

هم اکنون در ایران درگاه پرداخت های زیادی داریم که هر کدوم از اونها با ارائه خدمات مختلف، به دنبال جذب مشتری هستن. برای پیج و کسب و کار اینستاگرامیتون هم میتونید از درگاه پرداخت اینستاگرام استفاده کنید که تمامی درگاه های پرداخت این خدمات را ارائه می دهند.
از بهترین و شناخته شده ترین درگاه های پرداخت واسط که پشتیبانی بسیار قوی هم دارن میتونیم به:

زیبال، پی فا، رایان پی و زرین پال اشاره کنیم.

بهترین درگاه پرداخت اینستاگرام در سال 1401

بهترین درگاه پرداخت اینستاگرام
بهترین درگاه پرداخت اینستاگرام

در طی سال ها تجربه ی من در استفاده از درگاه های پرداخت، یکی از درگاه های پرداخت فوق العاده درگاه پرداخت یار پی فا هستش. این شرکت پشتیبانی بی نظیری داره ومن هر زمان که سوالی داشته باشم، با اولین تماس پاسخ من رو میدن. من با استفاده از درگاه پرداخت اینستاگرام پی فا، تونستم خیلی راحت بستری امن رو برای مشتریای کسب و کار اینستاگرامم فراهم کنم که با خیال راحت پراخت و خریدشون رو انجام بدن.

همان طور که گفتم یکی از وظایف درگاه های پرداخت واسط اینکه ارتباط شما رو با PSP ها راحت تر کنن و بهترین عملکرد رو هم در سال گذشته، به پرداخت ملت داشته. نکته اینکه PSP اصلی شرکت پی فا هم، همین به پرداخت ملت هستش!

نحوه استفاده از درگاه پرداخت پی فا در اینستاگرام

درگاه پرداخت پی فا در اینستاگرام
درگاه پرداخت پی فا در اینستاگرام

دریافت و استفاده از فرم پرداخت در اینستاگرام، بسیار ساده است. برای این کار فقط باید در سایت پی فا ثبت نام کنید و اطلاعات مربوط به خود و حسابتون رو وارد کنید. بعد از گذشت 24 ساعت درگاه پرداخت اینستاگرام شما فعال میشه، همچنین شما میتونید لینک پرداخت اینستاگرام خودتون رو، توی بقیه ی شبکه های اجتماعی هم استفاده کنید.

 

منبع: ویرگول

  • امیر علی یوسفی
  • ۰
  • ۰

ETF بیت کوین

از آنجا که بازار ارز دیجیتال یک عرصه گسترده بوده و راه های سرمایه گذاری در آن زیاد می باشد، ممکن است با برخی از اصطلاحات این حوزه آشنایی نداشته باشید. ETF بیت کوین یکی از روش های سرمایه گذاری است، که بدون نیاز به بیت کوین های حقیقی امکان تجارت با این رمز ارز کاربردی برای سرمایه گذاران سراسر جهان فراهم می شود. در ادامه می خواهیم به معنا و مفهوم ETF بیت کوین بپردازیم و تاثیر آن در قیمت بیت کوین را توضیح دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با این صندوق کاربردی آشنا شوید. 


ETF به چه معناست؟

معنای ETF

همانطور که می دانید در بازار های مالی اصطلاحات زیادی وجود دارد که باید از آن ها آگاهی کامل داشته باشیم تا بتوانیم سرمایه گذاری موفقی را تجربه کنیم.  یکی از این اصطلاحات (Exchange Traded Fund) یا به اختصار ETF است. البته ETF در گذشته مختص به بازار بورس و سهام بود، اما امروزه از این مفهوم در بازار ارز دیجیتال نیز استفاده می شود. اما ETF دقیقا به چه معناست؟ ETF نوعی صندوق قابل معامله در بازار است که به معامله گران امکان سرمایه گذاری در چندین دارایی را می دهد. درواقع در صندوق ETF یک یا چندین نوع دارایی جای می گیرد که معامله گران می توانند با خرید سهام صندوق مورد نظر، در تمامی این دارایی ها سرمایه گذاری کنند. این صندوق ها تنها در بازار بورس قابل معامله هستند و طبق قانون یک کشور به فعالیت می پردازند. برای درک عمیق تر این موضوع بیایید یک مثال بزنیم، تصور کنید می خواهید در دارایی طلا که از ارزش بالایی برخوردار می باشد، سرمایه گذاری کنید. اما نه تجربه کافی داشته و نه طلای واقعی در دست دارید. به همین ترتیب با استفاده از صندوق های ETF طلا می توانید بر روی این دارایی ارزشمند سرمایه گذاری کرده و درواقع سهام طلا را در بازار بورس خریداری می کنید. امروزه از این صندوق ها در کشور های گوناگون استفاده می شود و در بورس جهانی نیز خرید و فروش می شوند. معمولا این صندوق ها دارای سهام های ارزشمندی مانند نفت، طلا و هر دارایی گرانبهای دیگری هستند. اما صندوق های ETF چه ارتباطی با حوزه کریپتوکارنسی دارند؟ در قسمت بعدی به پاسخ آن پرداخته ایم.


منظور از ETF بیت کوین چیست؟ 

به لطف صندوق ETF بیت کوین، می توان با استفاده از رمز ارزها در بورس از آن بهره مند شد. به این معنا که با استفاده از صندوق ETF بیت کوین، می توانید این ارز دیجیتال محبوب را در بازار بورس نیز معامله کنید. البته به این دلیل که بیت کوین یک دارایی غیر متمرکز بوده و تحت هیچ قانون یا دولتی فعالیت نمی کند، خرید و فروش آن در بازار بورس از لحاظ فنی ایراد دارد. اما صندوق های ETF این امکان را فراهم کرده اند که معامله گران علاقه مند به این حوزه، بتوانند از طریق بورس و سهام، به سرمایه گذاری در بیت کوین مشغول شوند. درواقع ETF بیت کوین یک صندوق پر از دارایی بیت کوین است که افراد به صورت فردی و شرکت های بزرگ می توانند با خرید سهام این صندوق ها در دارایی ارزشمندی مانند بیت کوین، سرمایه گذاری کنند. در این نوع معاملات قیمت سهام بیت کوین نسبت به قیمت BTC تعیین می شود و نرخ صندوق های BTC با توجه به تغییرات قیمتی بیت کوین متفاوت است. همچنین امکان مبادله ETF بیت کوین، نسبت به ساعت کاری بورس هر کشور تعیین شده و ممکن است در روز های تعطیل قابل اجرا نباشد.

انواع ETF بیت کوین

در کل صندوق های ETF بیت کوین را می توان به دو دسته زیر تقسیم کرد:
ETF فیزیکی: این مفهوم به صندوق هایی اشاره دارد که توسط دارایی واقعی بیت کوین پشتیبانی می شوند. در نتیجه اشخاصی که تمایل دارند بر روی بیت کوین های واقعی سرمایه گذاری کنند می توانند از این نوع صندوق ها بهره مند شوند.
ETF آتی (فیوچرز): روش کار این صندوق دقیقا برعکس ETF فیزیکی می باشد و از بیت کوین های حقیقی پشتیبانی نمی کند. بلکه از بازار قرارداد های آتی (فیوچرز)، بهره مند می باشد. در صندوق ETF آتی قیمت توسط نوسانات قیمت بیت کوین تغییر می کند. 

ETF بیت کوین چگونه کار می کند؟

نحوه ی کارکرد ETF

صندوق ETF ابزاری کاربردی برای سرمایه گذاری بهینه است که امکان تجارت بهتر یک دارایی یا چندین دارایی ارزشمند را به معامله گران ارائه می دهد. درواقع این صندوق ها به معامله گران اجازه می دهند تا سرمایه گذاری های خود را بدون داشتن مالکیت واقعی، متنوع کنند. صندوق ETF تنوع سرمایه گذاری را بالا می برد و معامله گران می توانند با استفاده از این صندوق ها تنها بر روی سود و زیان سرمایه گذاری های خود تمرکز کنند و امکان مبادلات متنوع تری برایشان فراهم شود. نکته بعدی که در رابطه با صندوق های ETF  وجود دارد این است که همه ما می دانیم تجارت بیت کوین فرآیندی پیچیده و نیازمند تخصص است، اما نحوه کار صندوق ETF بیت کوین بسیار ساده است و سرمایه گذاران می توانند از این طریق بدون نیاز به دانش خاصی، یک صندوق ETF را خریداری کنند. علاوه بر این، از آنجایی که دارندگان ETF مستقیما در خود بیت کوین سرمایه گذاری نمی کنند، لازم نیست نگران فرآیند های پیچیده ذخیره سازی و امنیتی مورد نیاز سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال باشند.


تفاوت سرمایه گذاری در صندوق ETF بیت کوین و خرید و فروش آن

ممکن است برای بسیاری از سرمایه گذاران این سوال پیش بیاید که اگر صندوق ETF بیت کوین با قیمت BTC تعیین می شود، چرا به جای سرمایه گذاری در این صندوق ها به طور مستقیم بر روی خود بیت کوین سرمایه گذاری نکنیم؟ باید بگوییم که دلایل متفاوتی برای این سوال وجود دارد.
در ابتدا این موضوع باید در نظر گرفته شود که معامله گران می توانند بدون نیاز به پیروی از رویه های امنیتی مرتبط با نگهداری بیت کوین، بر روی این دارایی مهم سرمایه گذاری کنند. اما مهم تر از همه این است که سرمایه گذاران از سراسر جهان، با خرید و فروش سهام آشنایی بیشتری دارند. زیرا این روش نیاز به تخصص خاصی نداشته و فرآیندی ساده تلقی می شود. درحالی که برای تجارت در عرصه ارز دیجیتال، لازم است با انواع روش های ترید آشنایی داشته و از دانش تخصصی این کار بهره مند باشید. 

تاثیر ETF

سهام بورس یکی از قدرتمند ترین بازار های مالی و اقتصادی جهان محسوب می شود. تاجران بسیاری از سراسر جهان، در بازار بورس مشارکت داشته و گردش مالی قابل توجهی در آن وجود دارد. درواقع تا پیش از به وجود آمدن عرصه کریپتوکارنسی، بورس تنها بازار اقتصادی بود که معامله گران می توانستند از آن برای سرمایه گذاری و کسب درآمد استفاده کنند. به همین دلیل بورس یکی از بستر های مهم برای سرمایه گذاری به شمار می رود. از همین روی می توان گفت صندوق های ETF که در بورس قرار می گیرند نیز از ارزش بالایی برخوردار بوده و طیف گسترده ای از سرمایه گذاری را به تاجران از سراسر جهان هدیه می دهند.  خرید ارز دیجیتال دوج کوین


مزایا و معایب ETF

برای افرادی که از روش های معاملاتی بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال آگاهی کامل داشته و می توانند از خرید و فروش این رمزارز سود مورد نظر را دریافت کنند، سرمایه گذاری بر روی خود بیت کوین نیز می تواند مفید واقع شود. اما برای افراد معمولی که از دانش زیادی در این عرصه برخوردار نبوده و یا شرکت های بزرگ که از درآمد بالایی بهره مند هستند، سرمایه گذاری در صندوق های ETF می تواند بهترین گزینه باشد. به این دلیل که صندوق ETF بیت کوین شامل مزایای خاصی است که در ادامه به آن ها اشاره شده است.
مزایای صندوق ETF بیت کوین
پیش از هر چیزی باید بگوییم که این صندوق از رسمیت قانونی برخوردار بوده و از سوی نهاد های قانون ‌گذار مورد قبول واقع شده است. به همین دلیل افراد یا شرکت هایی که تمایل دارند بدون متحمل شدن خطرات عرصه غیر متمرکز، به سرمایه گذاری در این دارایی غیر رسمی بپردازند، می توانند از این صندوق استفاده کنند. در نتیجه دیگر نیاز نیست شرکت هایی که از اعتبار بالایی برخوردار هستند، نگران درگیری های حقوقی این دارایی باشند. بلکه در عوض می توانند به جای خرید تتر، خرید کاردانو یا سایر رمز ارز ها، به خرید سهام قانونی آن در یک صندوق ETF بپردازند و سرمایه گذاری خود را به ثمر برسانند. البته لازم به ذکر است که هنوز ETF ارز های دیجیتال به رسمیت شناخته نشده و دولت ها در رابطه با این نوع صندوق ها قانون گذاری خاصی انجام نداده اند. اما در آمریکا کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) وظیفه دارد از سرمایه ‌گذاران ETF در مقابل خطرات متعدد بازار محافظت کند. همچنین اخیرا اخباری در مورد پذیرش صندوق ETF در آمریکا شنیده شده است و آمریکا قصد دارد این نوع صندوق ها را در نهاد های قانونی خود بپذیرد.
مورد دوم که باعث می شود سرمایه گذاری در ETF بیت کوین امری هوشمندانه تلقی شود، تخفیف و معافیت مالیاتی است. در بسیاری از کشور ها، ETF ها شامل معافیت یا تخفیف مالیاتی می شوند. در نهایت می توان گفت تنوع پذیری این صندوق ها نیز از مزایای بزرگ آن ها به شمار می رود. زیرا شما می توانید با سرمایه گذاری در یکی از صندوق های ETF علاوه بر بیت کوین، در دارایی های دیگری مانند نفت، طلا، سهام شرکت های گوناگون و... نیز شرکت کنید. کانال تلگرام تتر ایران
معایب صندوق ETF بیت کوین
مهم ترین عیبی که می توان برای این نوع صندوق ها نام برد، تمرکز گرایی است. فناوری بلاکچین در بیت کوین که هسته درونی آن به شمار می رود، بر پایه غیر متمرکز ساخته شده است و ماهیت بیت کوین در غیر متمرکز بودنش خلاصه می شود. به همین دلیل اگر سرمایه گذاری در آن از طریق صندوق ETF و با نظارت نهاد های دولتی صورت بگیرد، عمل تمرکز گرایی اتفاق می افتد. زیرا در یک صندوق بورسی، صاحبان سهام هر کدام مالک قسمتی از این صندوق هستند اما به ‌طور واضح مالک واقعی بیت کوین‌ هایی که روی آن سرمایه ‌گذاری کرده‌اند نخواهند بود. مسئله دیگری که در رابطه با سرمایه گذاری در این صندوق ها وجود دارد، فورک ها هستند. زمانی که هارد فورکی در شبکه بیت کوین رخ می دهد، مجبور هستیم درباره توزیع ارز دیجیتال جدید حاصل از فورک، به صندوق اعتماد کنیم. درحالی که هر صندوق ETF مشتریان زیادی خواهد داشت، اما این مدیر صندوق خواهد بود که تصمیمات اساسی را درباره فورک‌ های انجام شده خواهد گرفت. همچنین می توان گفت موضوع حفظ حریم خصوصی سرمایه گذاران در این نوع صندوق ها نیز مورد بحث بوده است. زیرا برخی از تحلیل گران بازار کریپتو بر این باورند که صندوق ETF می تواند کنترل دولت ها بر این دارایی را ایجاد کند. به دلیل اینکه برای خرید سهام در بازار بورس و فعالیت در این بازار اقتصادی، نیاز است که سرمایه گذاران به احراز هویت پرداخته و هویت خود را برای نهاد های قانونی آشکار سازند. در حالی که این مسئله در روند بیت کوین جایی نداشته و ممکن است به حریم خصوصی مشتریان صدمه بزند. 

تاثیر پذیرش ETF بر بیت کوین

قطعا می توان گفت پذیرش ETF بیت کوین توسط دولت ها، به خصوص آمریکا، تاثیر بسزایی در افزایش قیمت BTC دارد. ممکن است با قانونی شدن این صندوق افراد بیشتری در سرمایه گذاری ارز های دیجیتال مشارکت کنند که این به معنی تزریق میلیون ‌ها دلار سرمایه به بازار است. زیرا علاوه بر عده ای از معامله گران که معایب احتمالی برای ETF بیت کوین در نظر گرفته اند، عده ای دیگر از غیر متمرکز بودن بیت کوین و عدم نظارت بر آن می ترسند. به همین دلیل وارد این بازار نشده و سرمایه خود را در دارایی های مطمئن تر صرف می کنند. اما با پذیرفته شدن صندوق ETF بیت کوین، سرمایه گذاران بیشتری به سمت این بازار مالی منحصر به فرد جذب می شوند. 
با آن که پیشنهاد پذیرش صندوق ETF  ارز های دیجیتال در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ از طرف کشور آمریکا رد شد، اما اخیرا اخباری در رابطه با پذیرش صندوق ETF بیت کوین از سوی دولت آمریکا شنیده می شود. به همین دلیل احتمال قانونی شدن این صندوق از سوی دولت آمریکا که تاثیر زیادی در قانون گذاری های جهانی دارد، وجود داشته و ممکن است این اتفاق موجب یک جهش قیمتی برای ارز دیجیتال محبوب بیت کوین در سال های آینده شود. 

سخن پایانی
صندوق مبادله ارز دیجیتال ETF، صندوقی است که با دارایی های ارز دیجیتال پر شده است و در بازار بزرگ بورس خرید و فروش می شود. در حالی که اکثر ETF ها یک شاخص یا سبدی از دارایی ها را دنبال می کنند، یک ETF ارز دیجیتال قیمت یک یا چند توکن دیجیتال را ردیابی می کند. بر اساس خرید یا فروش سرمایه گذار، قیمت سهام ETF ارزهای دیجیتال به صورت روزانه در نوسان است. درست مانند سهام عادی، آنها نیز به صورت روزانه معامله می شوند. در این مقاله از تتر ایران، مفهوم ETF بیت کوین، مزایا و معایب آن، نحوه عملکرد و تاثیرش در قیمت بیت کوین ذکر شد تا سرمایه گذاری بهینه در بیت کوین برای سرمایه گذاران بازار آشکار شود. شما می توانید با مطالعه این مقاله تصمیم بگیرید می خواهید از چه طریقی بر روی BTC، این دارایی ارزشمند سرمایه گذاری کنید. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

 

Reference : tetheriran

 

  • امیر علی یوسفی
  • ۰
  • ۰

شبکه TRC20

بلاک چین ترون (TRON) برای پشتیبانی از محتوای دیجیتالی رایگان و غیرمتمرکز طراحی شده است و در عین حال هزینه تراکنش ها را از طریق توکن های TRON (TRX) پایین نگه می دارد. TRON، یک پلتفرم بلاک چین برای برنامه های غیر متمرکز (dApps) است. توسعه ارز دیجیتال ترون TRON و شبکه آن در سال 2017 توسط یک سازمان غیر دولتی در سنگاپور، توسط جاستین سان، آغاز شد. TRON به عنوان یک توکن ERC20 در شبکه اتریوم آغاز به کار کرد تا اینکه در سال 2018 این پلتفرم اقدام به راه اندازی شبکه اصلی خود، یعنی شبکه TRC20 کرد. این شبکه به سرعت در میان کاربران کریپتو محبوب شد به طوری که بیشتر پروژه های بلاکچین به این شبکه منتقل شدند. تتر ایران، در ادامه این مقاله قصد دارد شما را با شبکه TRC20 و توکن آن آشنا کند. 

شبکه TRC20

شبکه TRC20، شبکه اصلی ارز دیجیتال ترون است که در چند سال ابتدایی راه اندازی خود با سرعت زیادی به پیشرفت خود ادامه داد و در میان کاربران محبوبیت بالایی پیدا کرد. این شبکه توانست در کمتر از یکسال، رکورد تعداد تراکنش ها در بلاکچین را جا به جا کند و جایگاه نخست را از آن خود کند. TRC20 شامل استانداردها و قوانینی است که برای برنامه های غیر متمرکز یا dapp و همچینین توکن ها و رمز ارزهای جدید تعریف می شود. از آن جایی که شباهت های بسیاری بین دو شبکه TRC20 و ERC20 و استانداردهای این دو شبکه وجود دارد، تیم سازنده و توسعه دهنده شبکه ترون TRC20 با ایجاد تبلیغات گسترده سعی کردند، تا بیشتر پروژه های بلاک چین را از ERC20 یا اتریوم به شبکه ترون منتقل کنند که در این کار موفقیت چندانی حاصل نشد. TRC20 که به عنوان USDT-TRON نیز شناخته می شود، تتر USDT است که در شبکه TRON صادر می شود. TRC20 یک توکن استاندارد فنی است و بر اساس شبکه TRON یا بلاک چین با استفاده از آدرس TRON کار می کند، به این معنی که تمام تراکنش های انجام شده با TRC20 در شبکه TRON انجام می شود.


 

توکن TRC20 

شبکه و توکن trc20

در شبکه بلاک چین، توکن TRC20 به عنوان قاتل اتریوم شناخته می شود. TRC20 یک استاندارد توکن است که بر اساس آن یک توکن برای پیاده سازی قراردادهای هوشمندی که در بلاک چین ترون TRON عمل می کند، ایجاد یا صادر می شود. این استاندارد توکن بر اساس فرمت استاندارد معروف اتریوم، ERC20 ایجاد شده است که رفتار یک توکن را مشخص می کند.
توکن TRC20، یک استاندارد فنی مبتنی بر اجرای قراردادهای هوشمند است و زمانی استفاده می شود که کاربر از شبکه و استاندارد TRC20 برای صدور توکن استفاده می کند. توکن TRC20 یک اقدام فنی است که در اجرای قراردادهای هوشمند لایه بندی شده است. معمولاً وقتی شبکه TRON از قراردادهای هوشمند برای صدور توکن استفاده می کند، کاملاً با ERC20 اتریوم هماهنگ است. برای ایجاد یک توکن TRC20 ، به یک قرارداد هوشمند وتعداد زیادی آدرس نیاز است. یک توکن TRC20 را می توان با چندین صرافی ارز دیجیتال در بازار معامله کرد و یا می توان آن را از فروش و عرضه اولیه توکن ها خریداری کرد و یا در dApps به عنوان درگاه پرداخت یا ساخت پروژه های خود استفاده کرد.توکن های TRC20 را می توان برای تسریع تراکنش ها مورد استفاده قرار داد. 
توکنTRC20 (TRC20 Token Standard)، یک استاندارد توکن مبتنی بر اجرای قرارداد هوشمند در هنگام استفاده از شبکه TRON برای صدور توکن است. این توکن ها به منظور مبادله، انتقال، اشتراک گذاری توکن و پشتیبانی از کیف پول های دیجیتال، تمام توکن های TRC20 از یک سری مشخصات پیروی می کنند که استاندارد TRC20 نامیده می شود و شامل 6 مورد ضروری و 3 مورد اختیاری است که در ادامه مقاله به آن ها اشاره کرده ایم.


 

ویژگی ‌ها و مزایای توکن‌ های TRC20

مزایای توکن های TRC20

- شبکه TRC20 تعویض توکن‌ها را فعال می ‌کند؛
 توکن‌ های ارز دیجیتال TRC20 را می‌توان در حین استفاده از آن در dapps مبادله کرد، که باعث می ‌شود تراکنش‌ ها سریع ‌تر انجام شوند.
- توکن های TRC20 موجب دسترسی نا محدود می شوند؛ 
 کاربران دسترسی نامحدودی به داده ها خواهند داشت، از این رو انتقال اطلاعات یا ارزهای رمزنگاری شده را می توان بدون هیچ مشکلی انجام داد. 
- توکن های TRC20 موجب شفافیت و صراحت در تراکنش ها می شوند؛ 
 همه تراکنش‌ هایی که در شبکه ترون انجام می ‌شوند عمومی هستند، که باعث می‌ شود در صورت بروز هرگونه اختلاف یا خطای احتمالی به راحتی قابل ردیابی باشد. 
- توکن های TRC20 مقرون به صرفه هستند؛  کانال تلگرام تتر ایران
 در مقایسه با تراکنش‌ هایی که در سایر شبکه ‌های محبوب بلاک چین و ارزهای دیجیتال انجام می ‌شود، هزینه هر تراکنش در این شبکه کمتر است. 
- توکن های TRC20 مقیاس پذیری بالایی دارند؛ 
ماهیت شبکه TRC20 و توکن های آن، بسیار مقیاس پذیر است و توانایی انجام بیش از 2000 تراکنش در هر ثانیه را دارد.
شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا و قابل دسترس بودن در سطح جهانی، تراکنش های فوری، پشتیبانی از چندین توکن و همچنین ارائه امنیت بالا، از دیگر مزایا و ویژگی هایی است که شبکه TRC20 در خود جای داده است و محبوبیت زیادی را میان سایر شبکه ها به دست آورده است.


 

استاندارد TRC20

استاندارد یک توکن شامل مجموعه ای از قوانین است که بر اساس آن کنترل می شود. به عبارت دیگر، استاندارد یک‌ توکن، مکانیسم ایجاد و صدور و استقرار توکن ‌های جدید را بر روی یک بلاک چین مشخص می ‌کند. TRC20 یک توکن استاندارد بر اساس اجرای قرارداد های هوشمند هنگام کار با شبکه TRON برای صدور یک توکن است.

ویژگی های استاندارد TRC20 شامل موارد زیر هستند:
• به هنگام استفاده از dApps، توکن TRC20 تعویض نشانه را فعال می کند. 
• دارنده توکن TRC2 می تواند به طور قابل توجهی از داده ها را بدون هیچ محدودیتی استفاده کند. 
• هر تراکنش انجام شده در پلتفرم و شبکه ترون یا TRC20 را می توان به راحتی از طریق دفتر کل عمومی نظارت کرد. 
• پرداخت ها در TRC20 از طریق یک شبکه همتا به همتا غیرمتمرکز پردازش می شوند. 
• توکن های TRC20 قابل استفاده در کیف پول های Tron در چندین پلتفرم مانند ویندوز، اندروید، iOS و macOS هستند. 
• دارای ظرفیت بالا به دلیل انجام سریع تراکنش ها هستند.
• شبکه TRC20 کاملاً مقیاس پذیر است و می تواند با گسترش سازمان به تعداد زیادی از کاربران کمک کند. خرید ارز دیجیتال کاردانو
• TRC20 دارای یک رابط قابل تنظیم با قابلیت دسترسی به مخاطبین هوشمند است. 
• سیستم اجماع اثبات سهام داخلی TRON می تواند به جلوگیری از ایجاد زنجیره های تقلبی کمک کند.
همه توکن های TRC20 از یک سیستم خاص پیروی می کنند که شامل 6 مورد ضروری و 3 مورد اختیاری است. این قوانین و استانداردها زمانی اجرا می شوند که کاربران بخواهند مبادله و یا انتقال توکن ها را به اشتراک بگذارند و این مبادله ها توسط کیف پول های دیجیتال تایید شوند. 
قوانین اختیاری TRC20 شامل :
۱. نام توکن و اسمی است که برای یک رمز ارز یا توکن انتخاب می شود. 
۲. نماد اختصاری که برای یک توکن انتخاب و تایید می شود. برای مثال نماد اختصاری ارز دیجیتال ترون TRX و ارز دیجیتال مانا MANA و نماد تتر، USDT است.
۳. ارزش گذاری توکن، که بر اساس آن میزان تقسیم پذیری یک توکن مشخص می شود.
و قوانین اجباری TRC20 شامل :
۱. مجموع عرضه توکن ها، که مقدار کل تعداد توکن ها را در شبکه TRC20 نشان می دهد.
۲. موجودی توکن ها، که نشان دهنده تعداد توکن ها در حساب کاربران است.
۳. انتقال توکن های ،TRC20 که امکان انتقال توکن ها را از یک حساب به حساب دیگر فراهم میکند. 
۴. تایید، که معاملات و برداشت های توکن ها را تایید میکند. 
۵. انتقال یا transfer from، که با قانون انتقال متفاوت است و امکان ارسال توکن ها را از فرستنده به حساب مقصد فراهم می کند.
۶. مجوز، دستور تکمیل و یا لغو تراکنش ها را صادر می کند که در صورت کافی نبودن موجودی توکن ها در یک حساب تراکنش را لغو و در صورت صحیح بودن فرآیند تراکنش را تکمیل و‌ تسهیل می‌ کند.


 

مراحل ایجاد یک توکن TRC20

برای ایجاد یک توکن TRC20، ابتدا باید افزونه کروم کیف پول TRONLink را روی مرورگرهایی مانند Brave و Google Chrome نصب کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. سپس با دنبال کردن مراحل زیر، فرایند ایجاد توکن TRC20 را ادامه دهید.
۱. پس از ایجاد حساب کاربری، نام رمز و نماد و تعداد توکن ها را تنظیم کنید.  خرید ارز دیجیتال دوج کوین
۲. سپس بر روی دکمه ایجاد کیف پول کلیک کنید. 
۳. برای ایجاد کیف پول شما باید حداقل ۱۰ توکن ترون در حساب جاری خود داشته باشید و اگر موجودی کافی در حسابتان ندارید، می توانید با خرید ترون از صرافی های معتبر، موجودی حساب خود را افزایش دهید.
۴. اطمینان حاصل کنید که جزئیات دقیق مانند نماد، کل عرضه توکن، کد قرارداد و نام رمز را به طور صحیح وارد کرده اید. 
۵. افزونه TRONScan را برای نصب قرارداد TRC20 اجرا کنید. 
۶. قرارداد را بر روی سایت بارگذاری کنید و برای اجرای آن با استفاده از TRONBox روی گزینه تایید، کلیک کنید.
۷. سپس یک کادر امضای TRONLink ظاهر می شود، و شما باید آدرس قرارداد را در آن ثبت کنید. 
۸. همه توکن ها را به TRONLink اضافه کنید. 
شما می توانید از طریق TRONScan به صفحه اصلی قرارداد دسترسی داشته باشید. پس از ارسال، آدرس قرارداد، نام، نسخه کامپایلر و مجوز، قرارداد با موفقیت تایید می شود. 
۹. اطلاعاتی که وارد می کنید باید با مخاطب TRC20 یکسان باشد. سپس برای شما یک کادر ظاهر می‌شود و تأیید صدور توکن را می ‌خواهد. شما باید روی گزینه تایید کلیک کرده و از طریق پنجره TRONLink، امضا خود را ثبت کنید. 
۱۰. پس از این مرحله، تمام نشانه ها با موفقیت ثبت می شوند و توکن TRC20 شما ایجاد می شود.


 

کارمزد شبکه TRC20

کارمزد در شبکه trc20

کارمزد TRC20 بسیار کمتر از کارمزد سایر شبکه ها در بلاکچین و بین ۰ تا ۱۰ ترون متغیر است که این میزان پایین کارمزد در تراکنش ها باعث سرعت بالای تراکنش ها در شبکه ترون شده است. در پلتفرم های دیگری مانند ترون والت، کارمزد تراکنش ها نزدیک به صفر است و مدت زمان ایجاد و تکمیل تراکنش کمتر از ۴ دقیقه است که این سرعت بالا و کارمزد کم در تراکنش باعث شده توجه بسیاری از کاربران به شبکه ترون جلب شود. همچنین شبکه TRC20 به شما امکان می دهد تا توکن های TRC10 و TRC20 مانند TRC20 Tether (USDTTRX) یا BitTorrent (BTT) را بدون پرداخت هزینه تراکنش های شبکه ارسال کنید. این کار را می توان با فریز کردن مقداری TRON در کیف پول خود انجام داد. شبکه ترون همانند سایر شبکه‌ های بلاک چین مانند اتریوم، به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌ هایی ایجاد یا صادر کنند که این توکن ها را می توانند به عنوان ارز dApp استفاده کنند.خرید تتر


جمع بندی و نتیجه گیری
همانطور که در طول این مقاله نیز به آن اشاره شد، TRC20 یکی از شبکه های نو ظهور در صنعت بلاکچین است که توسط توسعه دهندگان ارز دیجیتال ترون به طور اختصصاصی در سال ۲۰۱۸ ایجاد شده است. این شبکه امکان ایجاد قراردادهای هوشمند در پلتفرم‌ خود را امکان پذیر کرده است و از آن جایی که کارمزد کمتر و سرعت بالایی در تراکنش ها دارد، توجه بسیاری از کاربران بازار ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. ارز دیجیتال ترون، رمز ارز اصلی این شبکه می باشد اما تنها رمز ارزی نیست که از این شبکه استفاده می کند. توکن TRC20 نیز به مجموعه ای از توکن ها گفته می شود که از شبکه TRC20 استفاده می کنند.

 

Reference : tetheriran

  • امیر علی یوسفی
  • ۰
  • ۰

هم اکنون گوشی های هوشمند بخش قابل توجهی از زندگی ما را شامل می شوند و آنقدر قدرتمند هستند که از برخی جنبه ها، تقریباً به خوبی رایانه های معمولی و لپ تاپ ها کار می کنند. همان طور که می دانید عمده گوشی های هوشمند از دو سیستم عامل محبوب IOS و اندروید استفاده می کنند که هر کدام از این مدل ها ویژگی ها و کاربرد های مخصوص به خود را دارند. یکی از این کاربرد ها استفاده از آن ها در عکاسی است. درست است که وضوح بالاتر گوشی های امروزی کیفیت تصویر شما را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد، اما با این وجود سنسور دستگاه شما هنوز به طور قابل توجهی کوچکتر از یک دوربین دیجیتال حرفه ای است. در این مقاله، بهترین نرم افزار های ادیت عکس را معرفی می کنیم و نکاتی برای ویرایش عکس به شما ارائه می دهیم که به شما کمک می کند پتانسیل دستگاه خود را به حداکثر برسانید. البته عکاسی ماهرانه همیشه باید بر ویرایش اولویت داشته باشد. به هر حال، ویرایش گاهی اوقات می تواند عکس شما را خراب کند. به عنوان مثال، هر زمان که تصویری را برای اصلاح ترکیب بندی برش می دهید، آن را کوچکتر کرده و کیفیت آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهید. در مورد نوردهی نیز همین امر صادق است. عادت کنید قبل از گرفتن عکس، ترکیب و نوردهی خود را بررسی کنید. هرچه کمتر در عکس گرفته شده خود تغییراتی ایجاد کنید، بیشتر می توانید کیفیت آن را حفظ کنید.


معرفی بهترین نرم افزارهای ادیت عکس برای اندورید

نرم افزار های ادیت عکس برای سیستم عامل اندروید

در سال های اخیر با ارتقای روز افزون در بخش دوربین گوشی ها، شاهد رشد فوق العاده کیفیت عکس های گرفته شده با گوشی های جدید هستیم. همچنین با توجه به این موضوع، نیاز به ویرایشگر های عکس نیز وجود دارد. اگرچه برنامه پیش‌ فرض در اکثر گوشی‌ها ویژگی‌های اولیه ویرایش عکس را ارائه می‌دهد، اما اگر می‌خواهید ادیت های حرفه ای تری داشته باشید، به برنامه‌های تخصصی برای ویرایش عکس‌های خود نیاز دارید. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید، پرداخته و آن ها را به طور کامل معرفی کنیم. این مقاله یک راهنمای مفید برای کمک به شما، در انتخاب بهترین برنامه ‌ی ویرایش عکس که می‌توانید در فروشگاه Google Play پیدا کنید، می باشد. توجه کنید که این لیست به ترتیب اولویت مرتب نشده است. بلکه مجموعه ای از بهترین برنامه های ویرایش عکس برای اندروید است. بنابراین، به شما توصیه می شود که مناسب ترین مورد را طبق نیاز و سلیقه شخصی خود، انتخاب کنید.
بهترین نرم افزارهای ادیت عکس برای اندروید عبارتند از:
- YouCam Perfect
- PhotoDirector
- VSCO
- Picsart
- Snapseed
- Photo Lab Picture Editor & Art
- Pixlr
- Adobe Photoshop Express
- Lightroom


ویژگی های هر یک از نرم افزارهای ادیت عکس معرفی شده

 

YouCam Perfect - بهترین ویرایشگر عکس

YouCam Perfect یک ابزار ویرایشگر عکس مناسب و محبوب برای اندروید در سال 2022 است که می توانید توسط آن عکس های پرتره خود را در عرض چند ثانیه ویرایش کنید. ویرایش، با افکت‌ها و فیلترهای تک لمسی، برش و چرخش عکس، امکانات محو کردن پس‌زمینه و جلوه‌ های HDR قابل اجرا است. مهم نیست در چه سطحی از عکاسی یا ادیت عکس هستید، برنامه YouCam Perfect بهترین گزینه برای شماست. این برنامه به صورت رایگان عرضه شده است. همچنین با این نرم افزار می توان بسیاری از عکس‌ها را در آیفون یا اندروید با طیف گسترده‌ای از افکت‌ها، انیمیشن‌ها، ترکیب، فریم‌ها و موارد دیگر ویرایش کرد. با YouCam Perfect، حتی می توانید پس زمینه عکس خود را تغییر دهید یا تصاویر را در تصویر خود با گزینه های موجود جایگزین کنید. اگر به دلیل زاویه بد یا نور ضعیف نیاز به تغییرات طبیعی در عکس (معمولا در ادیت تصاویر انسان) خود دارید، ویژگی Body Tuner YouCam Perfect می تواند در این زمینه به شما کمک کند. علاوه بر نسخه رایگان این اپلیکیشن نسخه premium آن نیز موجود است که امکان استفاده از جلوه‌های بیشتر و روتوش سلفی‌ها و عکس ها را با کیفیت بهتر، برای شما را فراهم می‌کند. برای دریافت نسخه های پولی برنامه می توانید هزینه ی درج شده و اعلام شده توسط برنامه را از طریق یک درگاه پرداخت اینترنتی امن پرداخت کنید.
جوانب مثبت
-بهترین برنامه عکس همه کاره برای ویرایش عکس های معمولی و سلفی
-ویژگی های پیچیده روتوش عکس برای زیبا سازی سلفی ها با چند ضربه
-ویرایش چند لایه بصری عکس
- دارای قابلیت حذف اشیا
- دارای قالب‌ های کاربردی
- امکان تبدیل عکس‌های معمولی به عکس‌های متحرک
جوانب منفی
از فیلتر LUTs برای استفاده های حرفه ای در عکاسی پشتیبانی نمی شود.


PhotoDirector - بهترین و خلاقانه ترین ویرایشگر عکس

صرف نظر از سطح تجربه شما در استفاده از ابزارهای با کیفیت حرفه ای با PhotoDirector می توانید یک عکس را در عرض چند ثانیه به یک تصویر خیره کننده تبدیل کنید. این ابزار دارای تمام ابزارهای ویرایش اولیه است که شما همیشه به آن نیاز خواهید داشت، مانند درجه بندی رنگ، الگوهای کلاژ قابل تنظیم و ابزارهای حذف اشیا. ابزارهای پیشرفته شامل جایگزینی آسمان با هوش مصنوعی است که به عنوان مثال به شما امکان می دهد غروب خورشید بی عیب و نقصی را به تصاویر خود اضافه کنید. PhotoDirector همچنین محبوب ترین افکت های اینستاگرام را به راحتی بر روی تصویر اعمال می کند.
نکات مثبت
-دارای ابزارهای تنظیم نور و رنگ
- اعمال سریع فیلترها و جلوه‌ها
- دارای فناوری هوش مصنوعی
- دارای ابزارهای روتوش عکس و ابزارهای پویانمایی


VSCO - بهترین برنامه ویرایش عکس با فیلترهای منحصر به فرد

این برنامه انتخاب خوبی برای کاربران اندروید و یا حتی آیفون است که سبک منحصر به فرد خود را دارند و می خواهند عکس های خود را به صورت شخصی سازی و با سبک خود، ویرایش کنند.
نکات مثبت
- پشتیبانی عالی از فیلتر LUT
- فیلترهای رنگی مناسب برای عکس ها و فیلم ها
- شامل ویژگی های اصلی ویرایش ویدیو (فقط برای کاربرانی که نسخه پولی آن را خریداری کرده اند، موجود است)
نکات منفی
- عدم وجود سایر ویژگی های ویرایش عکس، به جز فیلترهای رنگی


Picsart – ویرایشگر حرفه ای عکس

معرفی برنامه ویرایشگر حرفه ای عکس Picsart

برای آن دسته از کاربران آیفون یا اندروید که به دنبال یک برنامه ویرایش حرفه ای و همه کاره هستند، Picsart یک گزینه ی مناسب، با بیش از ۱۰۰ نوع فونت، قالب و استیکر به صورت رایگان است. همچنین این اپلیکیشن، ویژگی های فراوان دیگری را در نسخه پولی خود ارائه کرده است. همان طور که پیش از این نیز گفته شد، برای دریافت نسخه پولی همه ی برنامه ها می توانید از درگاه های پرداخت مختلف، مانند درگاه پرداخت موبایلی، هزینه مورد نظر را پرداخت کنید و از هزاران امکانات موجود، استفاده کنید.
نکات مثبت
- دارای تعداد زیادی محتوای قابل دانلود برای ویرایش عکس
- مجموعه ای عالی از ابزارها برای ویرایش عکس و روتوش با استفاده از قالب های از پیش ساخته شده
نکات منفی
- اکثر محتوای دانلودی رایگان به صورت حرفه ای ساخته نشده اند. برای مثال: روتوش در حالت دوربین در دسترس نیست.

درگاه پرداخت


Snapseed - بهترین ویرایشگر عکس رایگان برای ویرایش های سریع

Snapseed یکی از بهترین نرم افزار های ادیت عکس و یک ویرایشگر عکس قدرتمند اندروید است که توسط گوگل توسعه یافته و دارای ویژگی های بسیار زیادی است. این برنامه به صورت رایگان و بدون تبلیغ در دسترس است. این برنامه دارای یک رابط کاربر پسند بوده که استفاده از آن بسیار آسان است. برای استفاده از آن کافی است بر روی صفحه ضربه بزنید و هر فایلی را که دوست دارید باز کنید. Snapseed با انواع مختلفی از فیلترها برای تغییر ظاهر عکس، از جمله 29 ابزار مختلف، عرضه می شود. پس از انجام ویرایش، می توانید به راحتی فایل را ذخیره کنید یا در پلتفرم های گوناگون، به اشتراک بگذارید. به طور کلی، می توان Snapseed را بهترین برنامه ویرایش عکس برای اندروید در سال 2022 معرفی کرد. اگر می خواهید روشی سریع و آسان برای ویرایش تصاویر خود داشته باشید که نیاز به آزمون و خطای زیادی نداشته باشد، Snapseed یک گزینه عالی برای شما است. این برنامه رایگان محصول Google است که به کاربران اجازه می‌دهد «پیش‌تنظیم‌هایی» ایجاد کنند و سپس برای ویرایش‌های بعدی نیز از آنها استفاده کنند. این برنامه برای سیستم اندروید و IOS موجود است.


Photo Lab Picture Editor & Art

Photo Lab Picture Editor & Art به عکس های شما جلوه ای بی نظیر می دهد. این برنامه، مجموعه ای از بیش از 900 افکت مختلف مانند: فتومونتاژهای واقعی، فیلترهای عکس، قاب های زیبا، جلوه های هنری خلاقانه، کلاژ برای چندین عکس و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد. این برنامه ویرایش عکس با رابط کاربری ساده ای که دارد، به راحتی قابل مدیریت است. این ویرایشگر عکس اندروید هر ابزار اساسی که ممکن است یک کاربر به آن نیاز داشته باشد را ارائه می دهد، مانند: برش، چرخش، نورپردازی، وضوح و … . علاوه بر این، می توانید ساخته خود را در گالری ذخیره کنید و آن را به راحتی از طریق توییتر، فیس بوک، اینستاگرام به اشتراک بگذارید. نسخه رایگان از این برنامه، دارای یک اشکال اساسی است؛ وقتی از نسخه رایگان آن استفاده می کنید عکس های شما با واترمارک ذخیره میشود. از ویژگی های Photo Lab Picture Editor & Art، می توان به الگوریتم تشخیص چهره پیشرفته برای مونتاژ عکس اشاره کرد.


Pixlr

معرفی برنامه Pixlrیکی دیگر از بهترین برنامه‌های ویرایش عکس رایگان که می‌توانید از آن استفاده کنید، Pixlr است. این برنامه همه ابزارهایی که ممکن است یک کاربر به آن نیاز داشته باشد را دارد. همچنین بیش از 2 میلیون افکت و فیلتر رایگان در اختیار شما قرار می دهد. از ویژگی‌های ویژه Pixlr Option این است که دارای ابزارهای قابل توجه خودکار، برای متعادل کردن رنگ یک تصویر می باشد.


Adobe Photoshop Express

با رابط کاربری ساده و مینیمالیستی، Adobe Photoshop Express یک ویرایشگر عکس اندروید عالی برای ویرایش سریع و آسان است. Photoshop Express دارای فیلترهای تک لمسی، انواع افکت ها، رنگ ها، رفع خودکار، فریم ها و همچنین برخی از ابزارهای پیشرفته مانند Image Rendering Engine برای مدیریت فایل های بزرگ مانند عکس های پانوراما است. ویژگی کاهش نویز آن می تواند دانه ها و لکه های ناخواسته را در عکس های شب به حداقل برساند. این برنامه رایگان و بدون تبلیغات است. علاوه بر این، سرویسی برای به اشتراک گذاری عکس ها در فیس بوک، توییتر و سایر سایت های شبکه اجتماعی در اختیار شما قرار می دهد. از ویژگی های ویژه Photoshop Express، می توان به بیش از 80 فیلتر برای ویرایش فوری عکس ها و ویژگی تصحیح پرسپکتیو برای رفع عکس‌های پرسپکتیو اشاره کرد.


Lightroom

در کمال تعجب، اپلیکیشن لایت روم در زمینه ویرایش، در حد فتوشاپ عمل می کند. چرا که دارای ابزارهای ویرایش مانند Presets، Effects، Crop، Light، Color و Details است. همچنین اگر آن را ارتقا دهید، می‌توانید از ویژگی‌های پیشرفته‌ ی موجود در آن، مانند تنظیمات انتخابی و بسیاری از ابزارهای جالب دیگر، استفاده کنید. این برنامه، حتی دارای یک گزینه Geometry، برای تنظیم پرسپکتیو در عکاسی معماری است.



برنامه هایی که در این بخش معرفی کردیم، برای ویرایش استاندارد، عالی و مناسب هستند. با این حال، اگر می‌خواهید جلوه‌های مختلفی را در عکس‌های خود بگنجانید، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره شده است:
Canva: اگر می‌خواهید متن یا گرافیک ساده را به عکس‌های خود اضافه کنید، این برنامه کاربردی است. چرا که دارای ده ها قالب مختلف است. همچنین دارای فونت ها و نمادهای مختلفی است که می توانید از آنها درعکس خود استفاده کنید.
Glitchr: گاهی اوقات فیلترهای معمولی خسته کننده به نظر می رسند. بنابراین اگر نیاز دارید که ظاهر عکس خود را جذاب کنید، برنامه Glitchr برای شما مناسب است. رابط کاربری ساده آن به شما امکان می دهد جلوه هایی سرگرم کننده از جمله VHS ،3D ،NES و Gameboy را انتخاب کرده و اعمال کنید.

 

Reference : payfa

 

  • امیر علی یوسفی
  • ۰
  • ۰

شرکت پرداخت یاری پی فا با ارائه خدمات بی نظیر و گسترده ی خود می تواند، بستری امن را در جهت ارائه ی خدمات پرداخت از قبیل درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم، درگاه پرداخت اینترنتی واسط، لینک پرداخت شخصی، فاکتور آنلاین و... را ارائه دهد. شرکت پی فا می کوشد تا فرآیند دریافت درگاه پرداخت اینترنتی را تسهیل نماید و در کوتاه ترین زمان ممکن پس از ارائه مدارک، درگاه پرداخت آنلاین شما را فعال نماید. در ادامه قصد داریم به آموزش کامل ثبت نام و کار با پنل کاربری پی فا، بپردازیم.
در گام اول کافی است به صفحه اصلی وب سایت پی فا به آدرس payfa.com مراجعه کنید. گزینه ی عضویت را از قسمت بالا، سمت چپ صفحه انتخاب نمایید. گام اول آموزش ثبت نام و کار با پنل کاربری پی فا سپس به صفحه ی زیر هدایت می شوید، در این مرحله لازم است شماره ی همراه خود را وارد کنید، سپس کد امنیتی را وارد کنید و گزینه ی ورود را بزنید.
لازم به ذکر است که در صورتی که ثبت نام نکرده باشید، به طور خودکار ثبت نام خواهید شد.

گام دوم آموزش ثبت نام و کار با پنل کاربری پی فارمز یک بار مصرفی جهت ورود، به شماره ی تلفن همراهی که در مرحله قبل وارد کردید ارسال می شود. این رمز شامل 6 رقم است که می بایست در قسمت مشخص شده وارد نمایید.
در این مرحله امکان ویرایش شماره موبایل و ارسال مجدد کد نیز برای شما فراهم شده است.
گام سوم آموزش ثبت نام و کار با پنل کاربری پی فادر گام بعدی لازم است تا یک رمز عبور برای خود تعیین نمایید. بهتر است رمز عبور شما، شامل حداقل 8 کارکتر و حروف بزرگ و کوچک الفبای انگلیسی و اعداد باشد. اکنون بر روی گزینه ی (ثبت نام) کلیک نمایید. 
گام چهارم آموزش ثبت نام و کار با پنل کاربری پی فادر حال حاضر نیاز است تا اطلاعات پروفایلتان را تکمیل نمایید تا فرآیند ثبت نام شما نیز تکمیل شود. شما باید اطلاعات شخصی خود را در فرم زیر وارد کرده و گزینه ی (ثبت) را انتخاب نمایید.
گام پنجم در آموزش ثبت نام و کار با پنل پی فاثبت نام شما در این مرحله تکمیل شده است و تنها باید با وارد کردن اطلاعات حساب خود، درگاه را اضافه نمایید.
گام ششم آموزش ثبت نام و کار با پنل پی فادر قسمت نوع، باید انتخاب کنید که درخواست خود را برای سایت می خواهید یا شبکه های اجتماعی، در صورت انتخاب کردن گزینه ی شبکه های اجتماعی، گزینه ای به شما نمایش داده می شود که لازم است شبکه ی اجتماعی مورد نظرتان را انتخاب نمایید.
توجه کنید که در صورت انتخاب هر سه گزینه شما قادر خواهید بود از فرم پرداخت برای تمام شبکه های اجتماعی خود استفاده نمایید. 
گام هفتم آموزش ثبت نام و کار با پنل پی فا
با انتخاب نمودن صنف فعالیتتان می توانید به قسمت کسب و کار خود (بخش پورتال پذیرندگان) وارد شوید. البته مانند تصویر زیر در این بخش، قادر خواهید بود تا کسب و کار جدید خود را نیز ایجاد کنید. برای این کار دیگر لازم نیست تا دوباره تمام مراحل ثبت نام را انجام دهید. 
گام هستم آموزش ثبت نام و کار با پنل پی فاهنگامی که کسب و کار خود را انتخاب نمایید وارد پنل مربوط به کسب و کارتان می شوید، پی فا گزینه های زیادی را برای سهولت استفاده از خدمات طراحی نموده است، که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.
مانند تصویر زیر در بخش حساب و با انتخاب گزینه ی تنظیمات درگاه  می توانید کلید وب سرویس خود را مشاهده کرده و آن را برای استفاده در وب سایتتان کپی کنید.
در این بخش شما قادر خواهید بود که شماره شبا مد نظر خودتان را نیز برای دریافت وجه از سوی مشتری ها انتخاب نمایید.
نهمین گام آموزش ثبت نام و کار با پنل کاربری پی فادر گزینه ی بعدی یعنی بخش حساب های بانکی، قادر خواهید بود حساب بانکی خود را مشاهده  و یا حساب بانکی جدیدی را اضافه نمایید. در بخش وضعیت، قابل مشاهده است که حساب شما مورد تایید قرار گرفته است یا خیر.
دهمین گام آموزش ثبت نام و کار با پنل پی فادر بخش کیف پول می توانید به طور کامل موجودی کیف پول خود را مشاهده نمایید، همچنین قادر خواهید بود که از کیف پول خود برداشت وجه نمایید و یا وجهی را بدون کارمزد به کیف پول دوستانتان انتقال دهید.
یازدهمین گام آموزش ثبت نام و کار با پنل پی فادر گزینه ی آخر قسمت حساب، بخش تسویه حساب وجود دارد که می توانید جزئیات موجودی درگاه (وجوه تسویه نشده) و کیف پول را ببینید و تسویه حساب خود را انجام دهید. همچنین با فعال کردن گزینه تسویه خودکار، این فرآیند به طور خودکار مطابق با سیکل تسویه شاپرک برای شما انجام می شود.
گام دوازده آموزش ثبت نام و کار با پنل پی فادر بخش گزارش می توانید لیست پرداخت ها و گزارش تفصیلی آن ها را به تفکیک مشاهده نمایید. در این بخش، پرداخت های ناموفق شما نیز نشان داده شده است.
شما در این قسمت و در بخش فرم، می توانید بر روی لینک هر تراکنش کلیک کرده و اطلاعات فرم پرداختتان را به طور کامل مشاهده نمایید.
سیزدهمین گام در ثبت نام و آموزش کار با پنل پی فا
در بخش ابزار، شما گزینه ی فرم پرداخت را می بینید که با انتخاب آن می توانید، فرم پرداخت خود را به دلخواه طراحی کرده و لینک آن را کپی کنید. سپس می توانید آن را در شبکه ی اجتماعی مورد نظر خود استفاده نمایید.

چهاردهمین گام برای آموزش و ثبت نام پنل پی فاشما بعد از خواندن این مقاله قادر خواهید بود که به راحتی ثبت نام خود را انجام دهید و با پنل خود، کار کنید.

 

درگاه پرداخت


پی فا نسل جدید خدمات پرداخت الکترونیک

 

Reference : payfa

  • امیر علی یوسفی
  • ۰
  • ۰

بدیهی است که تمامی تجارت ها چه اینترنتی و چه حضوری، برای مدیریت مالی کسب و کار خود نیاز به ابزار های مالی حرفه ای دارند. زیرا اگر مدیریت مالی برای یک فروشگاه وجود نداشته باشد، بسیاری از موارد فراموش شده، ورودی و خروجی شرکت مشخص نمی شود، خرج و مخارج ثبت نمی شود و تمامی این موارد به اختلال در نظم یک فروشگاه منجر می شود و موجب ضرر می گردد. راه اندازی یک کسب و کار آنلاین در اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع هر فروشگاه اینستاگرامی نیز نیاز به یک مدیریت مالی قوی دارد تا بتواند از نظر اقتصادی پیشرفت کند. به همین دلیل ما تصمیم داریم در این مقاله از پی فا، آموزش حسابداری فروشگاه اینستاگرامی را به طور کامل برای شما عزیزان شرح دهیم.

 

درگاه پرداخت

حسابداری فروشگاهی چیست؟

حسابداری فروشگاه اینستاگرامیراه اندازی کسب و کار شخصی و پیشرفت در آن، نیاز به پشت سر گذاشتن مراحل زیادی دارد و حسابداری فروشگاهی یکی از اصلی ترین اقدامات آن است. حسابداری فروشگاهی به مجموعه اقداماتی مانند ثبت اسناد مالی، تعیین گزارشات شرکت، ثبت خرید و فروش اجناس، ثبت مشتری ها و موجودی کالا یا انبار می گویند. در واقع هر فروشگاهی باید فعالیت های روزانه خود را بنویسد تا خرج و مخارج شرکت کاملا مشخص شود. اگر این برنامه ریزی وجود نداشته باشد، فروشگاه مورد نظر رو به ورشکستگی می رود. در گذشته تمام امور مالی یک فروشگاه در دفتر های معمولی نوشته می شد، اما امروزه با بزرگ تر شدن تجارت ها و رشد و توسعه تکنولوژی، دیگر نیاز نیست که این اطلاعات مهم به صورت دستی در دفترها وارد شوند. در این راستا نرم افزار های حرفه ای حسابداری به وجود آمده اند که به راحتی تمام اطلاعات مالی یک شرکت یا فروشگاه را در کامپیوتر ها ثبت و به بهترین شکل ممکن این اطلاعات را دسته بندی و سازماندهی می کنند. با پیدایش این ابزار های مدیریت مالی، عمل حسابداری بسیار آسان تر و پیشرفته تر از همیشه وارد میدان شد. به همین دلیل استفاده از ابزار های حسابداری برای هر کسب و کار کوچک یا بزرگ نیاز است تا مجموعه مورد نظر ضرر نکند.

آموزش حسابداری فروشگاهی اینستاگرامی

از آن جا که امروزه اینستاگرام یکی از مهم ترین منابع کسب درآمد و بستری امن برای تجارت های آنلاین به شمار می رود، چگونگی حسابداری در آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. افراد زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که از طریق پیج های فروشگاهی اینستاگرام مشغول به کسب درآمد و گذراندن زندگی خود هستند. به همین دلیل می توان گفت اینستاگرام یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی است که میلیون ها فروشگاه اینترنتی را در خود جای داده است. حسابداری فروشگاه اینستاگرامی به مجموعه اسناد مالی گفته می شود که در خصوص یک پیج اینستاگرام وجود داشته و توسط ابزار های مدیریت مالی کنترل و سازماندهی می شود. در ادامه مقاله به آموزش این مورد به طور کامل می پردازیم.

مراحل حسابداری پیج اینستاگرامی

مراحل حسابداری پیج اینستاگرامیبرای آنکه بتوانید حسابداری پیج اینستاگرامی خود را به بهترین نحو انجام دهید، ابتدا لازم است یک نگاه کلی از فروشگاه آنلاین خود داشته باشید. برای این کار می توانید با یک مشاور فعال در این زمینه صحبت کرده و نتیجه را در پیج خود اعمال کنید. همچنین برای حسابداری فروشگاه اینستاگرامی نیاز به یکی از نرم افزار های مالی دارید تا بتوانید تمام اسناد و فعالیت های مربوط به پیج خود را در آن ثبت کنید. بسیاری از مدیران پیج از نرم افزار اکسل برای حسابداری خود استفاده می کنند.

انتخاب یک نرم افزار حسابداری مناسب

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا عمل حسابداری به آسان ترین و سازماندهی شده ترین شکل ممکن در بیاید. نرم افزار های گوناگونی برای مدیریت مالی فروشگاه ها در بازار وجود دارد که البته استفاده از آن ها نیاز به آموزش و صرف وقت کمی دارد. اما برای انتخاب یک نرم افزار حسابداری مناسب برای فروشگاه های اینترنتی، باید از برنامه هایی استفاده شود که با این نوع کسب و کار ها هماهنگی داشته و به پلتفرم های گوناگون متصل می شوند. در ادامه برخی از مناسب ترین نرم افزار های حسابداری مناسب اینستاگرام که بر روی گوشی نیز نصب می شوند را برای شما عزیزان نام برده ایم:
• نرم افزار حسابداری قیاس
• نرم افزار حسابداری پارمیس
• نرم افزار حسابداری محک
• نرم افزار حسابداری هلو
• نرم افزار حسابداری کسبه
نرم افزار های نام برده شده، از مشهور ترین نرم افزار های حسابداری بوده و امکان ثبت اسناد مالی با حجم بالا را نیز فراهم ساخته اند. هر یک از این موارد را که خواستید به دلخواه نصب کرده و تمام فعالیت های روزانه مخصوص به پیج اینستاگرام خودرا در آن وارد کنید.

ایجاد یک حساب بانکی مجزا

یکی از کار هایی که برای حسابداری پیج اینستاگرامی شما نیاز است انجام شود، ایجاد حساب مجزا از حساب مشتریان است. در نتیجه برای بهبود عملکرد حسابداری فروشگاه اینستاگرامی، بهتر است یک حساب بانکی مخصوص پس انداز و سود پیج و یک حساب مجزا برای واریزی های مشتری داشته باشید. توصیه می شود همیشه 20 یا 30 درصد سود کل را در حساب پس انداز نگه دارید تا در صورت بروز مشکل ناگهانی، حساب مورد استفاده صفر نباشد.

تعیین اهداف و برنامه ریزی سرمایه گذاری نسبت به آن

هر فروشگاهی برای رسیدن به اهداف خود نیاز به یک برنامه ریزی مالی دقیق دارد. اما برخی از فروشگاه ها از اهداف کوچک تری برخوردار بوده و برخی دیگر تفکر برند شدن را در سر می پرورانند. به همین دلیل هر فروشگاهی باید نسبت به اهداف خود مدیریت مالی را انجام داده و برای آن برنامه ریزی کند. برای مثال شخصی که تمایل به گسترش کسب و کار خود و ایجاد برندینگ دارد باید هزینه بیشتری را به تبلیغات اختصاص دهد. همچین فروشگاهی باید با یک برنامه حسابداری دقیق از اهداف بلند مدت و کوتاه مدت پیج را تعیین کرده و نسبت به آن بودجه بندی کند. برای محقق شدن این امر حتما باید پیش از شروع فعالیت پیج خود، زمانی را برای آموزش دیدن در خصوص برنامه ریزی های مالی و حسابداری اختصاص دهید.

استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی

استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی یکی دیگر از کارهایی است که گردش های مالی فروشگاه اینترنتی شما را سازماندهی می کند. درگاه پرداخت یک روش عالی برای دریافت واریزی های پیج و روشی آسان برای پرداخت های مشتری است. از این طریق نه تنها به حسابداری فروشگاه آنلاین خود کمک می کنید، بلکه اعتماد مشتری را در خصوص حرفه ای بودن تجارت تان به دست می آورید. شرکت پی فا یکی از بهترین و محبوب ترین ارائه دهندگان خدمات درگاه پرداخت اینستاگرامی است که به صورت رایگان به شما مشاوره اولیه استفاده از درگاه را می دهد. با استفاده از درگاه پرداخت مخصوص اینستاگرام پی فا، دیگر نیازی نیست با حجم زیادی از فیش های واریزی در دایرکت درگیر باشید، بلکه مشتریان می توانند تنها از طریق یک لینک پرداخت آنلاین که در پیج شما وجود دارد، به خرید محصولات مورد نظر بپردازند و واریزی ها مستقیما به حساب بانکی که شما تعیین کرده اید انتقال داده می شود.

نکات حسابداری فروشگاه اینستاگرامی

پیش از هر چیزی باید این نکته را ذکر کنیم که حسابداری فروش، یک فرآیند تخصصی است و نیاز به آموزش دارد. به همین دلیل باید از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفته و از نرم افزارهای تخصصی استفاده شود. زیرا با افزایش فروش، شما باید بتوانید تمامی فعالیت های مربوط به فروشگاه را سازماندهی کنید. برای محقق شدن این امر باید از یک سری عادات ضروری بهره مند شوید که به پیشرفت پیج اینستاگرامتان کمک کند. در ادامه 10 مورد از عادات ضروری برای حسابداری پیج اینستاگرامی را نام برده ایم:
1. تمامی مستندات را ثبت کنید تا در صورت نیاز به تراکنش ‌های قبلی مراجعه کنید.
2. از یک سیستم بایگانی حرفه ای بهره مند شوید و تمامی رسید ها، فاکتور ها، سوابق پرداخت و دستمزد ها را برای چندین سال نگه دارید تا در صورت لزوم بتوانید به آن ها مراجعه کنید.
3. داده های حسابداری خود را در فضاهای آنلاین مانند گوگل درایو ثبت کنید تا امکان ارائه آن ها به کاربران فراهم شود.
4. قوانین ثبت اسناد و مالیاتی را فرا بگیرید.
5. میزان ورودی و خروجی فروشگاه خود را ثبت کنید.
6. همیشه مقداری از هزینه ورودی را به پس انداز و تبلیغات پیج اختصاص دهید.
7. برنامه ریزی بودجه را در اولویت قرار دهید.
8. پرداخت‌ های نقدی را پیگیری کنید.
9. از روش های روز حسابداری مطلع باشید و همیشه پروتکل حسابداری خود را بروز نگه دارید.
10. بازده پیج را بررسی کرده و مشخص کنید که هزینه ها نسبت به بازده پیج چگونه باشد.
مواردی که در بالا ذکر شد از ابتدایی ترین کار هایی است که باید در حسابداری یک فروشگاه در نظر گرفته شود. اما یقینا موارد دیگری نیز وجود دارد که با آموزش دیدن در زمینه حسابداری، می توانید آنها را یاد بگیرید و عملکرد یک پیج را بهبود ببخشید.
جمع بندی
امور مربوط به حسابداری فروشگاه ها یکی از مهم ترین و ضروری ترین کار هایی است که باید هر کسب و کاری از آن بهره مند باشد و حساب های مربوط به خرید و فروش را سازماندهی کند. این فرآیند از طریق آموزش و دانش تخصصی کسب می شود و برای هر تجارتی ضروری می باشد. اگر یک فروشگاه آنلاین از برنامه ریزی دقیقی برای امور مالی خود برخوردار نباشد، ممکن است فاجعه ای عظیم ایجاد شود. حسابداری پیج اینستاگرامی نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای عملکرد عالی یک فروشگاه آنلاین نیز نیاز است که حساب های مالی آن دقیق ثبت شود تا فروشگاه به اهداف خود دست یابد. برای این کار بهترین توصیه ما این است که از درگاه های پرداخت اینترنتی استفاده کرده و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا حسابداری فروشگاه آنلاین تان به بهترین نحو انجام شود.

 

Reference : payfa

  • امیر علی یوسفی
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • امیر علی یوسفی
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • امیر علی یوسفی